ستارگارنی که به زمین می افتادند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ستارگارنی که به زمین می افتادند
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 680
نویسنده :

موضوع اینجاست که ستارگانی هستند که از زمین کوچکترند و در عین حال برخی ستارگان از زمین بزرگترند. پس اگر ستاره ای به زمین برخورد کند باعث نابودی کل سیاره خواهد شد. به غیر از ستاره ها سیارک هایی وجود دارند که با دوام هستند و ممکن است از جو زمین عبور کنند ولی این سیارک ها آنچنان کوچکند که از دید ما پنهانند. نکته دیگر اینجاست که ستاره ها از زمین مسافت زیادی فاصله دارند و احتمال برخوردشان با زمین بسیار کم است .

اصطلاحاتی مانند “افتادن ستاره” یا ” پرتاب ستاره” در علم اخترشناسی وجود دارند و جالب اینجاست که ربطی به ستاره ندارند!

نورهای دنباله دار و شگفت انگیزی که شاید به طور اتفاقی در آسمان شب دیده باشید ، غبار ، فلز و صخره های کوچکی هستند که به جو زمین  وارد می شوند و به دلیل گرمای بالا در حال آتش گرفتن هستند. این نور در واقع همان “شهاب وار ” است.

download-meteor-platinum-papers

 نور دنباله دار و ناپایداری که از شهاب وار تولید می شود “شهاب” نام دارد. اگر شهاب به سطح سیاره زمین برخورد کند “شهاب سنگ” نام دارد.

 SikhoteAlinMeteorite

 

kansas-meteorite

DCF 1.0

در زبان رایج به شهاب ها لقب ستارگانی می دهند که در حال افتادن به زمین هستند و به همین خاطر است که شهاب موضوع مورد علاقه بسیاری از مردم ، و مخصوصا کسانی است که به نجوم علاقه مندند. 

m239_l

در مواقع معینی از سال می توانید شهاب ها را در آسمان شب مشاهده کنید. وقتی چند شهاب سنگ با هم پدیدار می شوند به آنها ” باران شهاب” گفته می شود. یکی از باران شهاب هایی که معروف است  “برساووشی” نام دارد و در ماه آگوست اتفاق می افتد . در این زمان هر ساعت تعداد زیادی شهاب در آسمان دیده می شود.

 11400meteorshower



:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: